Werkwijze

Hoe werkt het bij Repair Café Hilversum?

Op de zaterdagen dat het Repair Cafe open is, ben je van harte welkom vanaf 11:30 uur. Door de aanhoudende belangstelling in repareren hebben we van de Zoutkeet een extra uur de ruimte gekregen: per januari 2024 sluiten we voortaan om 15.00h!

  • Bij binnenkomst meld je je vooraan even bij de intake balie.
  • Daar vul je een reparatiebon in of je levert de bon in die je thuis ingevuld en uitgeprint hebt. Heb je goed omschreven wat er mis is met je artikel?
  • Je krijgt een volgnummer en jouw reparatiebon wordt klaargelegd of opgehangen bij de voorraad aan reparaties voor de reparateurs.
  • Neem met je te repareren artikel plaats aan de wachttafel. Er is koffie en thee (€ 0,50). En maak vooral ook een gezellig praatje met andere bezoekers.
  • Zodra een reparateur beschikbaar is (met de benodigde expertise die past bij jouw artikel) zal hij/zij je volgnummer of naam afroepen.
  • Samen ga je aan de slag om jouw artikel te repareren.

Soms kan het even duren voordat je aan de beurt bent. Dit hangt af van het aantal wachtenden natuurlijk en van de beschikbare vrijwilligers en hun expertise. 

We nemen tot ongeveer 12:45 uur reparaties aan, zodat we alles kunnen afronden voordat we om 14:00 uur moeten sluiten. (15:00 per 1 januari 2024)

Bij enorme drukte moeten we soms eerder stoppen met het aannemen van reparaties. Dat doen we om meer teleurstellingen te voorkomen. We proberen iedereen te helpen binnen de beschikbare tijd.  Na afloop van de (hopelijk succesvolle) reparatie stellen we een kleine bijdrage zeer op prijs. Die kun je contant in de donatiebox op de intake tafel achterlaten. Digitaal overmaken kan sinds kort ook: er is een QR code en we hebben nu ook PIN.